torstai 21. helmikuuta 2008

Aamu, ilmiönä

Olin ihan iloissani, kun olin matkalla tänne Fabianinkadulle, ja olin kerrankin just ajoissa luentoa varten. Sit Ruoholahdessa tajusin, että kello oli varttia vaille yhdeksän, eikä kymmenen, niinkuin olin jostain syystä kuvitellut. Väkisinkin tuntee itsensä älykkääksi.

Noh, jäipähän aikaa viedä laukku suutariin ja kuulla samalla tuomio, jonka mukaan parhaita kenkiä ikinä (siis viime syksynä ikinä) ei voi korjata. No, kun olin tullut samaan tulokseen yrittäessäni hosua niitä kuumaliimapistoolilla, ei se yllättänyt. Silti. Lisäksi ehdin haahuilla tyhjällä Stokkalla, kangasosastolta teki mieli ostaa jotain vain koska ei olisi tarvinnut odottaa vuosia. Sitten tulin tänne kirjastoon ja etsin hyviä esimerkkilauseita slangisanakirjasta, ("Nyrkkini vie Kirurgiin ja puukkoni Malmille", sanoi Leuhki-Jokinen, kun kaverilleen itseään kehui.) lisäksi tartuin opukseen nimeltä Roll over Runeberg, koska kuka ei olisi tarttunut?

Aamuisin maailma on ihan erilainen, jos sattuu olemaan läsnä.

Tere tulemast joukkoon iloiseen Inka, en jaksa askarrella sua otsikkokuvaan, mutta ens versioon sit.

Sanni, joko sulla on osoite siellä?

Nyt meen luennolle, sillä mun kahvi on tossa käytävän lokerossa (pelkään vähän sitä yhtä kirjastotätiä) jäähtymässä. Hei, tsekatkaa tän tekstin julkaisuaika! Just näin skarppi ja reikäleipä oon tänään!

Ei kommentteja: