sunnuntai 29. kesäkuuta 2008

[sic]

Otsikko sen kunniaksi, että olen tänään kerran jos toisenkin läntännyt kyseisen merkin lopputyöhöni. Kokeilkaapa analysoida chat-keskustelua, siinä niitä kertyy…
Kun chatin aiheena on vielä naisen seksuaalisuus, laajenee sanavarasto ihan uusiin ulottuvuuksiin. Vaikka kämppikset on jo aika tottuneita mun lingvistisiin konsultointeihin, ne saattoi hieman hämmentyä, kun kävelin niiden ovelle ja kysyin: ”Hei, kun ihmiset harrastaa seksiä, niin miksi kutsutaan sitä osuutta, joka tulee ennen yhdyntää?” Sanakirjan tarjoama ”eroottinen alkusoitto” ei ihan vakuuttanut mua…Mulle tulee vielä kova ikävä sitä, että kotona on aina ihmisiä kahdesta eri murreryhmästä, joilta voi kysyä mitä milloinkin mieleen juolahtaa.

Joku saisi selittää mulle seuraavan ilmiön: omasta mielestään niin kovin aikuinen nainen selviytyy ihan hyvin itsenäisesti siihen saakka, kunnes sairastuu. Vatsatauti iski eilen illalla (totta kai sopivasti ennen koeviikkoa), ja on vähän ollut äitiä ikävä. Mutta koska neiti Costa Rican äiti on reppumatkailemassa Thaimaassa, sai neiti selvitä ihan keskenään. Ja kyllähän sitä sitten selviää, kun on pakko. Kyseessä on ilmeisesti mystinen tauti, joka tarttuu vain suomalaisiin, koska Sofiakin sairastaa. Huomenna on kuitenkin vakaa aikomus lähteä Sonámbulon keikalle vaikka vaipoissa. En tahdo uskoa, että tää on viimeinen mahdollisuus nähdä ne livenä.

Tätä ei Suomessa näe: mun seinällä on gekko iltapalalla. Se on niin iso, että näen sen kielen tänne asti, kun se nappailee hyttysiä. Eikä mun liikuskelu näytä mitenkään häiritsevän sitä. Olen päättänyt, että gekot on kivoja kavereita, koska kuulin, että ne syö torakoita. Ja ”cuca” ei mitenkään kuulu mun suosikkieläimiin. Olen juoksennellut liikaa ympäri hostellihuoneita metsästellen niitä milloin milläkin kättä pidemmällä. Ihmiset väittää, että niitä ei saa tappaa, koska sitten ne jättää jälkeensä kasan munia, mutta tämä asia on tarkastettu internetin ihmeellisestä maailmasta ja todistettu urbaaniksi legendaksi.

Uni vois olla hyvä idea…Se jäi viime yönä pikkasen vähiin, laadusta puhumattakaan. Siitä, että nukun vessanpönttöä halaillen, alkaa tulla pelottava viikonloppuperinne, joskin syyt vaihtelevat kovasti.

Ei kommentteja: