torstai 6. syyskuuta 2007

I maschi italiani: Greg Sanders-lookalike

Mulla on ihan liikaa aikaa tehdä kaikkea hyödytöntä ja epäkehittävää, kuten kertoilla teille elämäni vähäisistä tapahtumista. Koko tää bloggausidea ajaa mut vielä turmioon...

Kun yliopisto ei halunnut minua paikalle toimistoon jonon jatkoksi, lähdin närkästyneenä kohti keskustaa. Duomolta lähtee leveä kävelykatu, via dei Calzaiouli, jossa firenzeläiset harrastavat iltaisia passaggioitaan ja rankkaavat vastaantulijoita bella figura-asteikollaan. Tällä kävelykadulla on lähinnä kalliita ja yliarvostettuja jäätelokioskeja, matkamuistomyymälöitä ja tavaratalo Coins. MUTTA siellä on myös Intimissimi (Mikä? No tämä.) ja vaikka Intimissimejä löytyy vähän sieltä sun täältä tässä maassa, tämä on se ainut ja oikea.
Miksi?
Koska täällä työskentelee täydellinen Eric Szmanda (aka Greg Sanders... CSI, soittaako kelloja? Ei... olen siis pakkomielteineni yksin) klooni kaikkien asiakkaiden iloksi. Tai ainakin minun ilokseni. Joten tulen varmaan pistämään Kiovan matkani ( 160 e ruokaan ja majapaikkaan, 200 e alusvaatteisiin) häpeään tämän vuoden aikana...

... olis varmaan ihan hyvä jos se koulu jo alkais...

5 kommenttia:

eeva kirjoitti...

P vuosi (vuoti?) teidän blogin osotteen, joten tulin nyt tänne tirkistelemään. Tosin P: mukaan bloginne nimi oli Jakomielikaupunki, joten vaati hieman kaivelua löytää perille :)

Kaksi asiaa:

1. En kestä sitä että A. saa syödä normieväänä mozzarella-prosciutto-focacciaa. Siinä on kolme italiankielistä sanaa yhessä ruokalajissa! Ja ne kaikki viel maistuu hyvältä.

2. Teidän blogi on ihan mainio, luin kaikki teidän postaukset yhdeltä istumalta koska a) on ihan hassua ajatella että A. on nyt siellä Italiassa, ja siis se pesee hampaat ja käy vessassa ja nukkuukin Italiassa ja b) te kirjotatte kumpikin ihan hullun hyvin ja rupee oikeen ärsyttään että ite kirjottaa vaan jostain huiveista ja villapaidoista!

Vaikka huivit ja villapaidat onkin ihania... Mmm, huiveja ja villapaitoja...

aino kirjoitti...

Vuoti.

eeva kirjoitti...

Kiälitoimiston sanakirja sanoo vuosi t. vuoti. Parasta on kun kaikki on oikeassa, kellään ei oo paha mieli!
Just tästä syystä suomi on hyvä kieli.

aino kirjoitti...

Joo. Olen samaa mieltä. Ajattelin vastata, kun kerran oikeen kysymysmerkillä houkuttelit. Mulla on tässä toisella välilehdellä auki Kielitoimiston sanakirjan uusin versio, joka suosittelee muotoa vuoti.

Mä haluun kesäloman takas, kesälomalla ei huolleta kenenkään kieltä.

NärhiA kirjoitti...

Mä niin haluaisin kommentoida tähän pelkästään et
"Baby, sä saat huoltaa mun kieltä koska vaan."
Mutta mun pokka ei kestä edes kirjallisena.