torstai 24. tammikuuta 2008

Lost & Found (Souls)

Eilen oli loistava päivä. Piti käydä kaikkialla. Olin kotoa yhteen menoon matkalla pisteiden A-H välimaastossa sinkoilemassa n. 20 tuntia. Illalla kotiin vaappuessani olin harvinaisen onnellinen, kurkku oli vähän kipeä kaikesta juoruamisesta ja olin nähnyt pitkästä aikaa henkilöitä joita pitäisi nähdä useammin. Lisäksi olin toki pikkaisen humalassa, mutta ensisijaisesti siis onnellinen. Luennolla minun oli äsken huomattavan vaikea istua aloillani, tätä kirjoitan pöydän vieressä seisten.

Lisäksi kotona odotti illalla postikortti kaukaa (Kiitos Piks, ja sielulle terveisiä kun se sinut yhyttää) ja kutsu vanhan opettajan näyttelynavajaisiin. Ihmiset ovat harvinaisen jees ja oletan fiiliksen kestävän ainakin vuorokauden tai kaksi.

Lisäksi haluaisin pitkällisen pohdinnan tuloksena kysyä, minne kaikki aina katoaa? Tätä olen ihmetellyt. Jos joku tietää, missä päin maailmaa matkaavat mun Lunar Park, Supernaiivi, Virgin Suicides, No Logo, The Beach, (ja oletko Penni ihan varma, ettei se ole sun hyllyssä?) Survivor ja Haunted, puhumattakaan niistä uskoakseni monilukuisista niteistä, joita varmasti kaipaisin jos muistaisin kaivata, niin sanokaa niille terveisiä, että tulevat kotiin kun ovat nähneet maailmaa kylliksi. Tiedättehän te, etten ole kovin tarkka kamoistani, eikä mulla ole kiire saada niitä takaisin, haluaisin vain, etteivät ne katoa lopullisesti. Kirjoilla voi nimittäin olla tunnearvoa. (Olen sitä vastoin harvinaisen hyvin selvillä siitä, missä mun Hells Angels, The Mysterious Incident of the Dog in the Night-Time, Trainspotting ja Happiness (tm) ovat, joten niiden ei tarvitse lähettää elonmerkkejä itsestään.) Ilmiantoja otetaan vastaan ilahtuneesti.

Olen perustanut myös löydettyjen tavaroiden laatikon, jossa ovat ne yhdet alushousut (no kun et sit tullukaan käymään), ruskea villatakki (joo löysin sen), ruskeat rukkaset (kenen?), raidallinen skraga ja olkihattu. Tämä on mielestäni huono vaihtokauppa, tietäisin mieluummin, missä kirjani ovat lainassa.

Itsekunnioituskin on tallessa, sielu sensijaan on huikentelevaisella tuulella, yritän puhua siihen järkeä myöhemmin tänään. Nyt pitää mennä, mulla on vesijumppatreffit.

2 kommenttia:

NärhiA kirjoitti...

Mulla on jonkun Survivor (suomeksi), mutta pääteltiin jo aikoja sitten ettei se ole sun kappaleesi. Kenenkähän se mahtaa olla?

aino kirjoitti...

Joo, mun on hyvin englanninkielinen.