keskiviikko 24. lokakuuta 2007

Työterveyden huoltoa

Seuraavaa keskustelua on dramatisoitu, sillä en muista ulkoa kaikkia "okei kato nyt ylöspäin" ja "näähän johtuu yleensä virustartunnoista" -kohtia.

-Hei.
-Iltaa.
-Missä on vika?
-Näissä. Mä olen melko varma, ettei silmien kuuluis näyttää tältä ja hyvinkin varma, ettei niiden kuuluis tuntua tältä.
-Onks ne niinku kuivat jotenki?
-No, ne on nyt kaks päivää erittäny sellasta keltasta mähjää joka näyttää ihan räältä. Mikä ei sinänsä oo mikään ongelma, mutta mun työkaverit on kyllästyny kuulemaan siitä samalla ku ne syö. Sheonjännä.
-Joo. Jännä. No ne on sit tulehtunu.
-Niinpä. Kolmas kerta tänä vuonna. Sähän et voi sitä tietää, mutta mä en oo niinku Renee Zellweger, joka näyttää siltä, että se on itkeny just monta tuntia ja aikoo ihan kohta alottaa uudestaan. Että sillä tavalla menee ihan hyvin. Se näyttää siltä luonnostaan, mulla tää on niinku hoidettavissa.
-Ei oo valoherkkyyttä? (Vilkuttelee lamppua silmiin)
-Ei näköjään. Päivällä oli, mutta se on aina ku kaivautuu siitä tehdashalliluolasta ni kuvittelee, että maailma on jotenki luonnottoman kirkas.
-Just.
-Tuolla toisen yläluomen sisällä on nyt ollu ehkä pari kuukautta semmonen patti. Se ei oo kiukutellu mulle joten mä oon antanu sen olla ihan rauhassa. Ei se varmaan tähän liity. Työkaveri yritti kovasti väittää, että se on varmaan rintasyöpä, mutta mä luulen, että se on nähny liikaa niitä kampanjamainoksia. Tai sit se yritti tarjoutua etsimään lisää kasvaimia.
-Kato tohon. Mä käännän nyt tän luomen ympäri, voi tuntua vähän oudolta.
-Siistiä, skidinä mua aina harmitti, etten osannu tehdä sitä.
-Luultavasti toi on joku tukkeutunu kyynelrauhanen. Mut kannattaa ite tarkkailla sitä. Jos se kasvaa, ni se kannattaa käydä kaivamassa pois. Jos se kasvaa, ni se ei luultavasti silti oo mikään syöpä...
-Rintasyöpä.
-Rintasyöpä. Mut kasvavat patit nyt vaan otetaan yleensä pois. Mä määrään sulle nyt kahta eri lääkettä. Tota voidetta illalla, se vaikuttaa kauemmin. Päivällä laitat noita tippoja, ne on siitä kivoja, että niistä näkee läpi. Tossa ois noi reseptit, jos ne sun työkaverit nyt sit vaikka pärjäis sun kanssa.
-Joo, kiitos.

Jos tulee enää yhtään silmätulehdusta tänä vuonna, ni en kyl ala. Näytän aika pahalta, lisäksi olen juuri sen verran flunssainen, että kunnon mielikuva siitä, että itken pääasiallisena harrastuksenani on täydellinen. Nyt meen syömään mangon (vitamin C, we love ya!) ja vetämään mamman mustaviinimarjamehua. Suoraan suoneen, mieluiten.

4 kommenttia:

Kaikkonen kirjoitti...

Just nyt (ainakin hetkellisesti), olen helvetin tyytyväinen, että lääkärin sijasta tahdoin aina merirosvoksi (no ei ole VIELÄ toteutunut).

aino kirjoitti...

Mäki halusin merirosvoks!

Kaikkonen kirjoitti...

Joo, ja se oli jo ennen pirates of the caribbeania :D Mä voisin teidän kommenttiboksiin itkeä sitä, että ihmiset on tänää täällä heti aamusta ihan perseestä (okei, pitäis olla yksikkö; eräs sisustussuunnitelija on perseestä).

NärhiA kirjoitti...

mä halusin suklaamunien täyttäjäksi.
yritä parantua, kulta. ei kiva et oot kipeä.